הוצאה לפועל -

ישיבת ועדת הוצאה לפועל

תאריך ישיבה:

05.06.2002

מקום ישיבה:

לשכת ההוצל"פ שליד בית משפט השלום בראשון לציון

ממונה/ת הפורום/הוועדה:

עו"ד שמעון לפיד.

יו"ר הישיבה:   עו"ד סורין גנות.
חברים/ות:   עוה"ד: בת שבע היינס-דנינו (ממשרד שי גרוס) דניאל וקס, משה כדריה,יחזקאל ריחני ונחום שר.
מוזמנים/ות:   מארחים:
מוצל"פ:מר אחסן חוסיין.
סגן מוצל"פ:גב’ רחל אשכנזי.
מזכיר ראשי:מר ציון בושרי.
סדר יום

סקירה כללית של המערכת מאת המוצל"פ

ניתנה סקירה מאת המוצל"פ אודות המבנה הארגוני המשפטי והניהולי של בתי המשפט באזור המרכז. ניתן דגש על המבנה הארגוני של לשכות הוצל"פ בכלל ולשכת ההוצל"פ בראשל"צ בפרט.

הקמת בית משפט השלום החדש בראשון לציון נבעה משלוש סיבות עיקריות:

1. הגידול הדמוגרפי באזור המרכז.

2. הקלת העמוס מבית המשפט השלום בתל אביב.

3. הקמת בית משפט טכנולוגי, שיהיה ספינת הדגל של מב"ת 2000 (תיק ללא נייר).

מטרות ויעדים של הנהלת בתי המשפט לשנת 2000:

1. הטמעת מערכת הוצל"פ 2000, הידועה בשם אורנט 2000.

2. ביצוע רפורמה ותיקון תקנות.

3. עדכון ושיפור נהלים פנימיים.

4. שיפור תקשורת עורכי דין באמצעות רשת האינטרנט.

5. מעבר למדיה מגנטית מול גורמים נוספים, כדוגמת: משרד הרישוי, משטרת ישראל, מס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי וכיו"ב.

לצד שיפור השרות בלשכת ההוצל"פ, שוכלל עד לבלתי הכר המערך הטכנולוגי: כל המסמכים נסרקים באמצעות מחשב. אין ארכיון של נייר אלא הארכיון הוא ממוחשב. כל חומר שמוגש ע"י הקהל, מועבר לסריקה, הנעשית ע"י חברה חיצונית. כיום מתבצעת סריקה רק בלשכות הוצל"פ של ת"א, ראשל"צ וירושלים.

הרשמים יכולים להיכנס למחשב ולראות את כל התיק. דרך זו נוחה ויעילה יותר, כי מקצרת את זמן מתן ההחלטה, שכן הרשם יכול להתחבר בקלות אל המסמך הסרוק. הבקשות וההחלטות זמינים כל הזמן בפני ראש ההוצל"פ.

תוכנת אורנט 2000

אבי התוכנה הוא מר ציון בושרי, המזכיר הראשי של מחוז מרכז. התוכנה התחילה כפיילוט בנתניה ובמשך הזמן הותקנה בכל מחוז מרכז. המדובר בתוכנת אינטרנט. ראש ההוצל"פ אף יכול לעבוד מהבית ע"י שימוש בקוד מסוים. בעתיד הקרוב יש כוונה לאפשר לכלל עוה"ד להתחבר לתוכנה.

התוכנה מאפשרת להיכנס לכל תיק ולבדוק אותו בקשות, החלטות וכיו"ב.

מערכת המידע של התוכנה קיימת בכל לשכות ההוצל"פ אורנט א'. אולם החלק המבצע של התוכנה אורנט ב', קיים רק בחלק מהלשכות.

עקרונות המערכת החדשה

1. קליטה, בדיקה ושיבוץ אוטומטי של הבקשה - כל בקשה נבדקת אוטומטית ע"י המערכת: האם המסמכים הוגשו כנדרש, האם הוגשו ע"י מי שמורשה להגישם, בדיקה אל מי המסמכים אמורים להגיע.

2. סיוע לראש ההוצל"פ בקבלת החלטה התוכנה מציגה את כל הבעיות האפשריות העומדות לפני ראש ההוצל"פ טרם מתן החלטה.

3. ביצוע החלטות ראש ההוצל"פ.

4. מעקב ובקרה אחר יישום החלטות התוכנה מנפקת דו"ח ובו החלטות שצריך ליישם. זהו יתרון עצום.

5. המערכת פותחה בסביבת אינטרנט, דבר המאפשר גמישות, עריכת שינויים, הוספת כלים חדשים, שינוי תהליכים וכיו"ב.

תהליך טיפול בבקשה

כיום, עם הגשת בקשה, המערכת בודקת אותה ולאחר מכן מעלה אותה לראש ההוצל"פ למתן החלטה ואז חוזרת למזכירות במידה שאינה אוטומטית.

יש הרבה בקשות המוגשות בצורה לא תקינה. הן נרשמות במערכת ומוחזרות לשולחיהן כשגויות.

טיב השרות בלשכת הוצל"פ של ראשל"צ

החשיבה שלנו שכל עו"ד הוא לקוח. אנו פועלים במיוחד לתת שרות טוב לעורכי הדין:

- יחס, איכפתיות ושרות מהיר.

- מומחיות ומקצוענות עבודה עם כלים מיחשוביים מתקדמים ביותר, הגשת בקשות ע"ג טפסים חדשים, עזרה וסיוע במילוי הטפסים החדשים.

- אנשי קשר ללקוחות גדולים ללקוח גדול יש פקיד שאחראי על הקשר עמו. עקרון זה מיושם בהצלחה רבה מהמגזר הפרטי. הפקיד פונה במקום הלקוח לראש ההוצל"פ וכן מעלה בפניו את בעיותיו של עורך הדין וכיו"ב.

- ישיבות עבודה ומשוב מהלקוח (עורך הדין) זימון חברי ועדת הוצל"פ ועורכי דין על מנת לשמוע בעיות ולשפר תהליכים. שמירת ערוץ קשר פתוח.

בתום הסקירה ניתן זמן לשאלות החברים.

הישיבה ננעלה.

חיפוש עו"ד :
משפחה
תחום עיסוק
אפליקציית
ספר עורכי הדין עכשיו להורדה לסמארטפון