עורך הדין - גיליון 48 - דצמבר 2021

״הפרדת רשויות לא נועדה ח״כ שמחה רוטמן, הציונות הדתית: לחזק את הרשויות. היא נועדה לכך שכל רשות תהיה חלשה, תלויה ברשויות האחרות ולא תוכל לפעול בעצמה כדי להגן עלינו. יושבים פה שני אנשים, שהם לא ראש הממשלה ולא נבחרי ציבור, ויש להם כוח עצום. אני רוצה אותם חלשים, לא כדי לפגוע בהם, אלא כי זו מהות הדמוקרטיה. כל הדברים האלה: ייעוץ ותביעה, ייצוג ציבורי וחקיקה, שמוחזקים בידיים של מישהו אחד, מונעים את הביקורת האפקטיבית על הגוף הכי חזק במדינת ישראל – הפרקליטות. "הכוח האדיר שנמצא בידיים של הפרקליטות בכל כובעיה בא לידי ביטוי בניגוד העניינים האין סופי שראינו במקרה של פרקליט מדינה, תמיד איכשהו אין ניגוד עניינים כשמדובר ביועץ משפטי, אין העמדה לדין כשזה אנשים מתוך המערכת. המערכת תמיד שומרת על עצמה״. ״התיאור של ח״כ רוטמן את המערת, לכך השיב עו״ד למברגר: ה-דמון, תמנון רב זרועי, חוטא למציאות בצורה ממש משמעותית. המערכת הזאת מאזנת את עצמה. הרעיון להחליש את כוחו של היועץ, הוא מתכון לדבר מאוד בעייתי.״ ״היתרונות בפיצול עולים על ח״כ אפרת רייטן, העבודה: החסרונות, דווקא היום בגלל השיח הציבורי, הטרמינולוגיה וההשפלות, שבהן היועץ המשפטי הופך להיות רק ׳היועץ׳ או ה׳מנדלבליט׳. אסור לתת לתקשורת ולממשלה לרמוס את האדם שאמור לשמור על שלטון החוק. במצב הנוכחי הזה, גגם לבטל את התפקיד מחליש אותו. הנראות לפיה היועץ המשפטי לממשלה יושב בישיבות הממשלה בבוקר ובערב רוצה להגיש כתב אישום, זו סוגיה שיש לפתור״. הפרדת רשויות לא נועדה לחזק את הרשויות. היא נועדה לכך שכל רשות תהיה חלשה, תלויה ברשויות האחרות ולא תוכל לפעול בעצמה כדי להגן עלינו. יושבים פה שני אנשים, שהם לא ראש הממשלה ולא נבחרי ציבור, ויש להם כוח עצום. אני רוצה אותם חלשים, לא כדי לפגוע בהם, אלא כי זו מהות הדמוקרטיה 125 | עורך הדין | 2021 דצמבר | 48 גיליון

RkJQdWJsaXNoZXIy MTczMjUz