
"אתיקה מקצועית" - 67 - עורך הדין וחברו למקצוע: ציון הגשת תלונה לוועדת האתיקה במסגרת מכתב דרישה
07.05.2019 | אייר תשע"ט |
גליון מס' 67
השאילתא:
עורך הדין הפונה מייצג מוסד שהגיש תלונה לוועדת האתיקה נגד עורך דין נילון. כמו כן ובלי קשר, שלח הפונה מכתב דרישה לאחד מספקי החברה, כשאז התברר לפונה כי הנילון מייצג גם את הספק. עוה"ד הפונה שואל: האם במסגרת התשובה לעוה"ד הנילון, מותר לו ולמוסד לציין כי הגישו נגדו תלונה?
ההחלטה:
התלונות לוועדת האתיקה הן חסויות במובן זה שהלשכה אינה רשאית לחשוף אותן בפני צדדים שלישיים שאינם צד לתלונה. החיסיון אינו חל על הצדדים לתלונה, וממילא ללשכה אין מרות כלפי מתלוננים שאינם עורכי דין. עם זאת, בשים להחלטת ועדת האתיקה הארצית מס’ את/6/01 שפורסמה בגיליון "אתיקה מקצועית" מס’ 6, עמדת הוועדה היא שעל עוה"ד המעוניין לחשוף את דבר קיום התלונה לשאול עצמו האם התלונה רלוונטית לגורם בפניו מבקשים לחשוף אותה.
מקום שבו ציון התלונה, משמש כדי להשחיר את פניו של עוה"ד בפני לקוחותיו – הרי שהדבר מהווה התנהגות שאינה הולמת ושאינה חברית.
מס' ההחלטה:
את/239/18
רשימת הכתבות
חיפוש עו"ד :
הלשכה והמחוזות
לשכת עורכי הדין
מוסדות הלשכה
חופש המידע
מחוזות הלשכה
מרכז
אתיקה מקצועית
שכר טרחת עו"ד
גופים קשורים
הדין הזר
עורכי דין ומשרדים זרים
עו"ד ישראלים הבקיאים בדין הזר
צרו קשר
עורכי דין
שירותים מקוונים
אישורים וטפסים
אתיקה מקצועית
שכר טרחת עו"ד
ימי עיון, כנסים ואירועים
גלריה
תוכנית שכר מצווה
מידע לפונים - קבלת סיוע
מידע למתנדב/מצטרפים חדשים
המוסד הארצי לגישור
אמנת הגישור בעסקים
אמנת הגישור בין עובדים למעסיקים
הנצחה
ביטוח לעו"ד
נוטריונים
הוצאה לפועל
משפט עברי
לוחות מודעות
הדין הזר
עורכי דין ומשרדים זרים
עו"ד ישראלים הבקיאים בדין הזר
מידע שימושי
ביטוח - חברות ואיגודים
בנקים
תחבורה
אינדקס אתרים
ארגונים, אגודות ועמותות
מיחשוב ושירותי עזר לעו"ד
ממשל ושילטון
סיוע לציבור ושירותים ציבוריים
פורטלים ואתרים משפטיים
הציבור הרחב
תוכנית שכר מצווה - מידע לציבור
מידע לפונים - קבלת סיוע
שכר טרחת עו"ד
מתמחים
בחינות
טפסים
עולים וישראלים שלמדו בחו"ל