הודעות דוברות הלשכה

הישג נוסף ללשכה במאבק במסיגי גבול המקצוע: צו מניעה בהסכמה שירות "כל עובד" של חברת "חשבים"

15.11.2015

דוברות הלשכה

בית המשפט המחוזי בירושלים נתן צו מניעה מוסכם נגד שירות "כל עובד" של חברת "חשבים" ואסר עליו לתת מענה משפטי לשאלות קונקרטיות בדיני עבודה.

הישג נוסף במאבק לשכת עורכי הדין במסיגי גבול המקצוע: בית המשפט המחוזי בירושלים נתן תוקף של פסק דין להסכמות הצדדים, והגביל את שירות המענה המקצועי של "כל עובד" מקבוצת "חשבים", כך שנציגיו לא יוכלו ליתן מענה משפטי למנויי החברה בשאלות הנוגעות לסיטואציות קונקרטיות בדיני עבודה (ת"א (י-ם) 50926-10-15).

 

ביום 26.10.15 הגישה הלשכה תביעה ובקשה לצו מניעה זמני נגד חברת חשבים ה.פ.ס מידע עסקי בע"מ, ודרשה לאסור על החברה ליתן שירותים משפטיים באמצעות מרכז המידע של "כל עובד", המספק למנויי החברה מענה טלפוני ומענה בכתב לשאלות, המתייחסות בין היתר לזכויות עובדים, לחובות מעסיקים על פי חוק ופסיקה ולאפשרות להגיש תביעה. הלשכה טענה באמצעות באת כוחה עו"ד אתי ליבמן-עפאים ממשרד עוה"ד קמחי, פלד, פוזנר, שילה ושות', כי מדובר בשירותים משפטיים, שנאסר על גוף מסחרי, שאינו עו"ד או חברת עו"ד לספקם למנוייו.

 

בדיון שהתקיים ביום 11.11.15 בבית המשפט המחוזי בירושלים בפני כב' השופט משה סובל, נקבע כי החל מיום 15.5.16 שירות המענה של "כל עובד" יכלול הודעה לפיה: "אין באפשרותנו לתת מענה לשאלה הנוגעת לסיטואציה קונקרטית. ככל שהינך מעוניין ללמוד על הסוגיה, תוכל להיעזר בקישור לעמוד המרכזי לגבי סוגיה זו, את הפסיקה ו/או החקיקה ו/או המאמרים הרלבנטיים". הודעה בנוסח זהה תימסר לפונים אל המענה הטלפוני במסגרת השירות. בית המשפט הבהיר, כי שאלות, שעניינן בירור אפשרות הפניה לערכאות משפטיות או בירור כללי של זכויות וחובות בסיטואציות קונקרטיות, הינן שאלות שאסור לחברה לענות עליהן כשירות למנוייה.

 

כמו כן נקבע כי החל מיום 15.5.17 המאמרים המופיעים באתר החברה לא יכללו התייחסות לסיטואציות קונקרטיות, אלא אם כן מדובר במאמרים משפטיים שפורסמו בכתבי עת אקדמאיים או כתבי עת משפטיים, לרבות באינטרנט, וכן במאמרים שפורסמו מטעם רשות ציבורית מוסמכת.

 

בכל הנוגע לסעדים שהתבקשו להפסקת השירות של מחולל חוזה עבודה ושל מחולל סיום העסקה, שמספקת חשבים ללקוחותיה, נקבע כי הסוגיה תידון בהמשך במסגרת ההליך המשפטי.

 

החלטה זו מצטרפת להחלטה הקודמת (שניתנה ביום 16.11.14) על ידי בית המשפט המחוזי בירושלים בתביעת הלשכה נגד חברת דטהפקס, שהציעה שירות דומה. גם שם קיבל בית המשפט את טענות הלשכה, ואסר על החברה לתת שירות של מענה לשאלות הלקוחות בדרך של הפניה למאמרים שנמצאים במאגריה.

 

ראש הלשכה, עו"ד אפי נוה, בירך על ההישג: "לשכת עורכי הדין לא תסכים שגופים מסחריים יספקו שירותים משפטיים ללקוחותיהם. שירות משפטי צריך להינתן ישירות מעורך הדין ללקוח ללא התערבות של גוף שלישי, הגוזר בדרך קופון כלכלי בגין מתן השירות המשפטי. צעד זה נועד להבטיח שירות משפטי הוגן והגון לציבור הרחב, ואנו נמשיך לעמוד על המשמר בעניין".

 

קובץ להורדה
ca_50926_10_15_iba_v_hashavim.pdf
חיפוש עו"ד :
משפחה
תחום עיסוק
אפליקציית
ספר עורכי הדין עכשיו להורדה לסמארטפון